Inbound marketing – na czym tak naprawdę to polega?

Inbound marketing – na czym tak naprawdę to polega?

marketing przychodzącyKażdy, kto zajmuje się szeroko rozumianym marketingiem od czasu do czasu powinien przybliżać sobie nieco bliżej poszczególnie pojęcia, które stanowią istotny jej element – doskonałym przykładem jest tutaj content marketing lub growth hacking. Warto zwrócić uwagę na przykład na Inbound marketing, który jest dość mocno związany z Content marketingiem; sam w sobie stanowi jednak znacznie szerszą kwestię. W polskim języku pojęcie to nazywane jest również "marketingiem przychodzącym"; uważa się to za przeciwieństwo "marketingu rozpraszającego. Głównym założeniem jest tutaj zdobycie uwagi potencjalnego klienta w bardziej dyskretny sposób; przy umiejętnym zastosowaniu takich metod, użytkownik sam zaczyna szukać w sieci naszych materiałów reklamowych. Kto wie, może Ty sam natrafiłeś na ten artykuł właśnie dzięki rozwiązaniom inbound marketingu?

Pod pojęciem marketingu rozpraszającego kryją się bardziej nachalne czy inwazyjne narzędzia reklamowe. Pojawiające się okienka na stronie, reklamy graficzne, reklamy na ulicach, spoty reklamowe w TV, reklamy zewnętrzne – w porównaniu do wszystkich tych rzeczy inbound marketing jest zupełną nowością. Fakt, wykorzystuje on wiele rozwiązań znanych już od bardzo długiego czasu, ale z kompletnie odmiennym podejściem do niektórych z nich. W tym przypadku decydujemy się na dokładną, dobrze przemyślaną strategię marketingową bazującą w dużej mierze na tworzeniu dla potencjalnych klientów faktycznie wartościowej i merytorycznej treści. Okazuje się, że w połączeniu z niektórymi wymienionymi wyżej rzeczami można uzyskać naprawdę rewelacyjne efekty.

dobra treść na stronieCała innowacyjność Inbound marketingu tkwi w takim razie na wypracowaniu w związku z nim konkretnej, długofalowej strategii działania. Inbound marketing nie jest zatem jednorazowym działaniem, a długim procesem. Proces ten polega przede wszystkim na tworzeniu wysokiej jakości treści i publikowaniu jej w określonych miejscach. Publikujemy je wszędzie tam, gdzie tylko mogą trafiać nasi potencjalni klienci. Wysokiej jakości treść na stronie pozwala na znaczną dywersyfikację źródłem ruchu, co jest bardzo wskazane. Treść taka jest ponadto bardzo doceniana przez Google oraz inne wyszukiwarki, które od razu zaczynają uważać daną stronę za faktycznie wartościową. Treści w jakie musimy tutaj zainwestować skoncentrowane są na potrzebach naszego potencjalnego odbiorcy. Śmiało można powiedzieć, że jest to naturalny etap rozwoju całej branży SEO.