Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych

mobilna wersja strony internetowejZdaniem niektórych specjalistów zajmujących się tą branżą, faktycznie skuteczne przewidywanie poszczególnych czynników które w danym okresie mogą mieć wpływ na skuteczność pozycjonowania stron jest praktycznie niemożliwe. Jasne określenie konkretnych działań które pozwoliłyby nam na zdobycie najwyższych pozycji w wyszukiwarkach. Cała ta branża zmienia się bardzo dynamicznie, zaś pracujący w niej ludzie co roku starają się wskazywać rozwiązania, które w danym okresie będą w niej faktycznie najskuteczniejsze. Ciężko jest zatem ustalić czynniki które pokazują, że dana strona jest pozycjonowana w rzeczywiście profesjonalny sposób. Z całą pewnością możemy jednak stwierdzić, że powrót do niektórych dawnych rozwiązań w tej dziedzinie nie nastąpi raczej zbyt prędko; doraźne pozycjonowanie skupiające się wyłącznie na szybkim osiągnięciu efektów nigdy nie będzie tak skuteczne jak profesjonalne działania nastawione na długofalowość.

Obserwując od początku roku działania Google możemy stwierdzić, że obecnie szczególny nacisk kładzie ono na urządzenia mobilne. Czy jednak będzie to jedyna rzecz odgrywająca w tej dziedzinie istotną rolę w ciągu najbliższych miesięcy, czy też pojawią się jeszcze inne czynniki? W roku 2014 Google dwukrotnie dokonywało gruntownej optymalizacji swoich algorytmów. Zmiany jakie tutaj zaszły były wymierzone przede wszystkim w tych specjalistów od pozycjonowania, którzy stosują w swojej działalności nieuczciwe chwyty oznaczające gorszą jakość. Strony które nie były pozycjonowane w profesjonalny sposób, na przykład przy użyciu sztucznych linków, znacznie straciły przez to na znaczeniu. Jeśli ktoś chce uniknąć podobnego losu, to powinien dowiedzieć się czego należy oczekiwać w kolejnych miesiącach. Z dużą pewnością możemy stwierdzić, że jedną z najważniejszych rzeczy w roku 2015 będą mobilne wersje stron internetowych. Jeśli ktoś zatem zajmuje się usługami SEO w rzeczywiście profesjonalny sposób, to koniecznie musi informować swoich klientów o tym, jak bardzo jest to istotne.

algorytm google21 kwietnia został zresztą wdrożony specjalny algorytm, którego zadaniem jest ocena mobilności danej strony. Na wyższe pozycje w wyszukiwarce Google mogą zatem liczyć te strony, które przystosowane będą do przeglądania na smartfonach czy tabletach. Trudno jednak jest się temu dziwić, bowiem przewidywany wzrost użytkowników mobilnych jest bardzo duży. Oprócz tego w roku 2015 nieustannie wzrastać będzie rola Content Marketingu. W nowoczesnych usługach SEO najważniejszy powinien być użytkownik, nie zaś algorytm wyszukiwarki. Oczywiście, kompleksowa optymalizacja strony nadal jest tutaj konieczna, niemniej jednak stworzenie faktycznie wartościowej treści będzie absolutnie podstawową rzeczą. Nawet w najbardziej eksperckich tekstach nie można jednak zapominać o słowach kluczowych, bowiem tylko dzięki nim nasz artykuł dotrze do odpowiedniej grupy odbiorców. Jak pokazują zmiany z roku 2014, znaczenie sprawnych działań marketingowych stale rośnie; jedynie strona znajdująca się wysoko w wynikach wyszukiwania jest w stanie wzbudzić u potencjalnych klientów pełne zaufanie.