Reklama Google AdWords

Reklama Google AdWords

ile kosztuje adwordsGoogle AdWords to system reklamowy firmy Google, który umożliwia wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwarki Google oraz na stronach współpracujących z nią w ramach programu Google AdSense. To świetny i stosunkowo tani sposób na rozreklamowanie własnej firmy!

O Google AdWords

Stworzona przez daną osobę reklama Google AdWords wyświetla się po wpisaniu określonych słów kluczowych, które można samemu wybrać. To znakomity pomysł, ponieważ użytkownik sieci nie zostaje zasypany reklamami, które go w ogóle nie interesują, a jedynie tymi, które mają bezpośredni związek z rzeczą, jakiej poszukuje. Stanowi to gwarancję jego zainteresowania i zwiększa szansę nie tylko na kliknięcie w dany link, ale nawet zakup określonego towaru, jaki pod nim znajdzie. Jeśli chodzi o cenę, jest ona bardzo zróżnicowana. Wszystko zależy od zainteresowania daną stroną – opłaty pobierane są właśnie za każde indywidualne kliknięcie, a nie za samo wyświetlenie. To duża przewaga nad reklamami innego typu, emitowanymi w środkach masowego przekazu (jak radio, czy telewizja), ponieważ płacimy za efekt reklamy, a nie za jej ukazanie się.

Od czego jednak zależy koszt jednego kliknięcia? Na cenę wpływają trzy czynniki:

1. Popularność wyrażenia kluczowego

2. Stawki licytowane przez konkurencję

3. Jakość danej reklamy

Niestety, Google nie udziela informacji na temat stawki, którą za daną frazę zaoferowała konkurencja. Nie wiadomo zatem, czy zapłacili więcej, czy mniej od nas. Na szczęście, bardzo łatwo obliczyć ile w rzeczywistości kosztuje nas przyciągnięcie klienta i czy pieniądze wydane na kampanię zwróciły się, czy może zysk okazał się niewspółmierny do kosztów, jakie ponieśliśmy.

Słowa kluczowe

słowa kluczowe w adwordsOczywiście, o powodzeniu kampanii decyduje w dużej mierze licytowana stawka, ponieważ wpływa ona na pozycję reklamy w wynikach wyszukiwarki. Jednak to wybór odpowiednich słów kluczowych jest decydujący dla powodzenia całego przedsięwzięcia – warto zdecydować się na takie, które najczęściej wpisują internauci, choć musimy się wówczas liczyć z większą konkurencją i ceną. Im bardziej ogólne słowo, tym więcej chętnych – przecież wówczas więcej internautów ma szansę na wyświetlenie danej reklamy i zainteresowanie nią. Na przykład słowo kluczowe „samochody” może dotyczyć różnych modeli aut, pojazdów nowych, starych, z różnych miast itd. Jednakże nieco większe uściślenie frazy – na przykład wpisanie miejscowości i typu poszukiwanego auta – zawęża pole poszukiwań i pozwala się domyślić, jakich informacji potrzebuje internauta.