Usługi sezonowe a promocja firmy – wybrać pozycjonowanie, czy Google AdWords?

Usługi sezonowe a promocja firmy – wybrać pozycjonowanie, czy Google AdWords?

jaka reklamę internetową wybraćProwadzenie usług sezonowych nie pozostawia dosyć dużego zapasu czasu, by skorzystać z realnych możliwości jakie daje pozycjonowanie w wyszukiwarce Google. Dla takich firm istnieje jednak inne rozwiązanie – Google AdWords. Czym jest ta platforma i dlaczego bardziej odpowiada wymogom tego typu przedsiębiorców?

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie (10 wyników na białym tle) to szansa na podniesienie własnej strony w rankingu wyświetleń danej wyszukiwarki. Najpopularniejszą jest Google, jednak to właśnie jej pracownicy wprowadzają coraz więcej różnych zabezpieczeń, mających na celu promocję jedynie linków o treściach interesujących dla internautów. Wraz ze wzrostem zabezpieczeń i wciąż zmieniającymi się algorytmami, wydłuża się również czas konieczny do zapewnienia stronie odpowiedniej pozycji. Przy tym i tak nie wiemy, czy finalny efekt będzie zgodny z naszymi oczekiwaniami – zabezpieczenia są bowiem wprowadzane na bieżąco, a konkurencja nie śpi. Jest to szczególnie problematyczne właśnie dla tych firm, które świadczą swoje usługi sezonowo, bądź też sprzedają produkty dostosowane do pór roku. Może się zdarzyć, że dana strona nie zdąży pojawić się na wysokim miejscu w wynikach wyszukiwarki na czas – wówczas kampania będzie nieskuteczna. Działania mające na celu wypromowanie strony zwykle trwają kilka miesięcy, zatem pozycjonowanie to najlepsza forma marketingowa dla tych osób, które posiadają stałą ofertę, odporną na niestabilność rynku branżowego.

Google AdWords

kampania adwordsGoogle AdWords (3 wyniki na górze oraz 8 z prawej strony) to platforma, która umożliwia wyświetlenie internautom reklamy firmy powiązanej ze słowami kluczowymi, jakie wpisali w okno wyszukiwarki. Reklamodawcy sami ustalają jakie słowa przypisane są danej reklamie. Przewaga nad klasycznym pozycjonowaniem wynika tu z szybkości – możemy umieścić swój link na wysokim miejscu w wynikach wyszukiwania nawet w kilka godzin! Jest to z pewnością idealne rozwiązanie dla tych, którzy nie mają czasu na żmudne zabiegi pozycjonowania – wszak ich oferta może wygasać za miesiąc lub dwa i zależy im na czasie! Treść reklamy można zmienić nawet w kilka minut. Podobnie jak słowa kluczowe i znacznie większą ilość ustawień. W ten sposób można natychmiast reagować na wciąż zmieniające się warunki i na bieżąco dostosowywać zarówno ofertę, jak też reklamę do własnych potrzeb oraz wymagań odbiorców. Wysokie wyświetlenie reklamy na górze strony wyszukiwania stanowi zaś gwarancję, że wiele osób ją dostrzeże i że czas przeznaczony na kampanię został wykorzystany efektywnie. Google AdWords to zatem wielka szansa dla wszystkich przedsiębiorców prowadzących biznes sezonowy, albo posiadających w swej ofercie towary dostosowane na przykład do pór roku. Nie tylko zyskują oni elastyczność i szybko wprowadzają zmiany, lecz także zmniejszają koszty całej kampanii reklamowej – wszak pozycjonowanie strony generowałoby je przez cały rok, a kampania w Google AdWords pozwala osiągnąć wysokie wyniki przy opłaceniu na przykład jednego miesiąca. Inwestycja konieczna jest przecież dopiero w momencie, gdy oferta jest aktualna.